اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  همدان

مدیرکل میراث فرهنگی همدان خبر داد

اجرای 520 برنامه آیینی نوروز در همدان

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان همدان با بيان اينكه 520 برنامه آیینی نوروز در همدان اجرا می‌شود گفت: به زودی 13 اقامتگاه بومگردی در همدان افتتاح می‌شود.

اجرای 520 برنامه آیینی نوروز در همدان

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، علی مالمیر ظهر امروز در مراسم افتتاح ستاد خدمات سفر و اسکان مسافران در مجتمع عین‌القضات همدان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: 520 برنامه آیینی و فرهنگی در سطح استان تدارک دیده شده که در نقاط مختلف و جاذبه‌های گردشگری استان اجرا می‌شود.

وی با اشاره به اینکه 23 نمایشگاه عرضه صنایع دستی در استان پیش‌بینی شده است افزود: هنرمندان صنایع دستی می‌توانند در این نمایشگاه‌ها به عرضه محصولات خود بپردازند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان همدان با بیان اینکه تلاش می‌کنیم  توزیع سفر را در سطح استان داشته باشیم تصریح کرد: رسانه‌ها کمک کنند تا جاذبه‌های گردشگری را بیشتر به مسافران معرفی کنیم.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته عوامل مختلفی دست به دست هم داد و نوروز خوبی داشتیم ادامه داد: همدان رتبه دوم از نظر رشد اقامت در نوروز را کسب کرد که این رتبه بر اثر تبلیغات گسترده در نمایشگاه گردشگری و نصب بیلبوردهای تبلیغاتی توسط شرکت سیاحتی علیصدر محقق شد.

مالمیر با بیان اینکه پیش‌بینی می‌شود امسال نیز نوروز خوبی داشته باشیم خاطرنشان کرد: همدان به خوبی توانسته خود را در سطح کشور مطرح کند و در تهران به عنوان یک هدف گردشگری شناخته شود.

وی با اشاره به اینکه در متروی تهران تصاویر جاذبه‌های استان به نمایش گذاشته شده است گفت: امسال پیش‌بینی می‌کنیم میزبان تعداد گردشگران بیشتری از کشور باشیم هرچند وضعیت اقتصادی می‌تواند بر روی این مسأله اثرگذار باشد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان همدان با بیان اینکه 60 خانه‌مسافر مجاز در همدان میزبانی بخشی از مسافران را برعهده دارند اظهار کرد: باید مجراهای غیرقانونی را مسدود کرده و راه قانونی را تسهیل کنیم تا سودجویان وارد این عرصه نشوند.

وی افزود: 700 شیفت برای حضور راهنمایان گردشگری در اماکن دیدنی استان پیش‌بینی شده تا ضمن راهنمایی مطلوب، بسته‌های اطلاع رسانی در صورت درخواست گردشگران به آنها عرضه شود.

مالمیر تصریح کرد: با همکاری غار علیصدر بسته‌های تشویقی برای هدایت گردشگران از غار  علیصدر به داخل همدان در نظر گرفته شده است.

وی درباره میزان سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری نیز گفت: میزان موافقت اصولی صادر شده در سال جاری نسبت به سال‌های گذشته سیر صعودی قابل توجهی دارد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان همدان با بیان اینکه به تازگی هفدهمین بومگردی استان را افتتاح کردیم اظهار کرد: به زودی نیز 13 اقامتگاه بومگردی افتتاح می‌شود.

وی با اشاره به اینکه سالن‌های سرپوشیده تربیت بدنی و سایر اماکن آماده اسکان مسافران هستند افزود: 15 هزار نفرتخت در شب، میزان ظرفیت اسکان استان در هتل‌ها و آموزش و پرورش است.

مالمیر با بیان اینکه برای رونق گردشگری در آرامگاه حبقوق نبی(ع) در تویسرکان مشکل خاصی وجود ندارد تصریح کرد: با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در حریم این اثر ثبت شده ساخت و ساز غیر مجاز اماکن را شاهد نیستیم.

وی در پایان سخنانش اظهار کرد: از طرح‌ها گردشگری برای رونق منطقه با محوریت این آرامگاه استقبال می‌کنیم.

انتهای پیام/89040/ 40/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول